Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by
The gospel of Mary : beyond a gnostic and a biblical Mary Magdalene
Author:
ISBN: 0567082644 9780567082640 Year: 2004 Volume: 260 Publisher: London ; New York T & T Clark International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The Gospel of Mary, the only known gospel that is named after a woman, has aroused new interest in the figure of Mary Magdalene and the beginnings of Christianity. What was her impact and her message? What became of her and her ideas?This book examines the Gospel of Mary to discover what it reveals about Mary Magdalene and to determine the origin of its portrayal. It proposes a new perspective on matter and nature in the Gospel of Mary, suggesting that it is not to be categorized as a gnostic writing. Furthermore, the study argues that MaryGÇÖs teaching in the Gospel of Mary is more closely re


Book
Maria Magdalena : De mythe voorbij : Op zoek naar wie zij werkelijk is
Author:
ISBN: 9021136422 Year: 1996 Publisher: Zoetermeer Meinema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Maria Magdalena : de mythe voorbij.
Author:
ISBN: 9021139863 Year: 2005 Publisher: Zoetermeer Meinema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Meer dan veertienhonderd jaar lang lag het Evangelie naar Maria (Magdalena) verborgen op een christelijke begraafplaats bij de Egyptische stad Achmiem. Nu inspireert het mensen wereldwijd tot een nieuw inzicht in Jezus en zijn volgelingen en op een nieuwe visie op de geloofstraditie en de inhoud van het geloof. Dit boek bevat een vertaling van het Evangelie naar Maria en bespreekt het samen met alle tot nu toe bekende vroegchristelijke teksten over Maria Magdalena. De auteur bekritiseert de mythe van Maria Magdalena als bekeerde prostituee en zet vraagtekens bij de christelijke geloofstraditie die zich beperkt tot het gezag van de mannelijke apostelen, de kerkvaders en de goedgekeurde geschriften.

Mary Magdalene : beyond the myth.
Author:
ISBN: 1563382121 Year: 1997 Publisher: Harrisburg Trinity Press International

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Mary Magdalene,


Object
Veertig vragen voor verrijking : Leervragen die de leerlingen uitdaging bieden VO
Author:
Year: 2022 Publisher: Helmond OMJS Onderwijs maak je samen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je bent docent in het voortgezet onderwijs en wilt graag maatwerk bieden aan je leerlingen. Daarbij wil je leerlingen graag uitdagen in hun leerproces. Hoe kun je die uitdaging vormgeven? Deze tool biedt je veertig voorbeelden van leervragen die de leerlingen uitdaging bieden, gebaseerd op het hogere-orde-denken volgens de taxonomie van Bloom. Op elk kaartje staat een concrete leervraag in de context van een van de vele vakgebieden in het voortgezet onderwijs. Samen dekken de leervragen het brede scala aan vakgebieden in de school. Elk kaartje biedt ook ideeën en mogelijkheden tot aanpassing en verdieping. Daarnaast is helder weergegeven binnen welke categorie van hogere-orde-denken de leervraag valt. Deze veertig kaartjes bieden jou en je collega’s houvast en inspiratie in uitdagend onderwijs voor jullie leerlingen.

Keywords

KHK --- onderwijs --- diversiteit


Object
Veertig vragen voor verrijking
Author:
ISBN: 6090947440452 Year: 2021 Publisher: Helmond OMJS (Onderwijs Maak Je Samen)

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je bent docent in het voortgezet onderwijs en wilt graag maatwerk bieden aan je leerlingen. Daarbij wil je leerlingen graag uitdagen in hun leerproces. Hoe kun je die uitdaging vormgeven?Deze tool biedt je veertig voorbeelden van leervragen die de leerlingen uitdaging bieden, gebaseerd op het hogere-orde-denken volgens de taxonomie van Bloom. Op elk kaartje staat een concrete leervraag in de context van een van de vele vakgebieden in het voortgezet onderwijs. Samen dekken de leervragen het brede scala aan vakgebieden in de school. Elk kaartje biedt ook ideeën en mogelijkheden tot aanpassing en verdieping. Daarnaast is helder weergegeven binnen welke categorie van hogere-orde-denken de leervraag valt.Deze veertig kaartjes bieden jou en je collega's houvast en inspiratie in uitdagend onderwijs voor jullie leerlingen.(https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/40-vragen-voor-verrijking.html)


Book
Marcella van Rome : een gedenkschrift van Hyronymus
Authors: ---
ISBN: 9789021142296 9021142295 Year: 2009 Volume: 5 Publisher: Zoetermeer Boekencentrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Twee vrouwvriendelijke brieven van de Latijnse kerkvader, waarin hij een lofprijzing houdt over de vrouw in het algemeen en de christin Marcella in het bijzonder..


Book
Excellentie in ontwikkeling : handreiking (hoog)begaafdheid : praktische informatie en tips om (hoog)begaafde leerlingen te laten excelleren
Authors: ---
Year: 2010 Publisher: 's Hertogenbosch KPC Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de klas zie je als leerkracht steeds vaker dat er leerlingen zijn die heel andere uitdagingen nodig hebben dan het reguliere programma. Hoe weet je als leerkracht dat het hier gaat om een (hoog)begaafde leerling? Wat doe je als leerkracht met deze leerlingen? Hoe merk je dat een leerling meer nodig heeft? Wat heeft deze leerling nodig en wat betekent dat voor het programma van die leerling? Deze publicatie bevat allerhande praktische informatie en tips om (hoog)begaafde leerlingen te laten excelleren.(Bron: www.kpcgroep.nl)

Keywords

Hoogbegaafdheid --- Excellentie --- Kind


Book
Een andere kijk op (onder)presteren
Authors: --- ---
ISBN: 9789088507014 Year: 2016 Publisher: Utrecht SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderpresteren betekent in de huidige maatschappij feitelijk niets anders dan dat je niet doet wat andere mensen vinden dat je zou moeten doen omdat je dat kunt. De term onderpresteren kom je vaak tegen als het gaat om hoogbegaafde leerlingen. Onderpresteren is niet voorbehouden aan hoogbegaafden, ook niet-hoogbegaafden kunnen onderpresteren. Maar de kans op onderpresteren neemt toe naarmate de intelligentie toeneemt. Als presteren gekoppeld wordt aan ieders individuele ontwikkeling en succes gedefinieerd wordt ten opzichte van zelf gestelde doelen, dan is er geen sprake van onderpresteren. De auteurs willen met dit boek een bijdrage leveren aan een cultuuromslag in ons onderwijs en onze opvoeding. Vanuit vertrouwen, contact en ruimte - en met een optimistische kijk - gaan ze het probleem van het onderpresteren te lijf.


Book
Een andere kijk op hoogbegaafdheid
Authors: --- ---
ISBN: 9789088505591 9088505594 Year: 2015 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Adviezen over het omgaan met hoogbegaafdheid thuis, op het werk en op school. Wat is hoogbegaafdheid? Er is geen eenduidige definitie van hoogbegaafdheid, en ‘dé hoogbegaafde’ bestaat niet. Bij hoogbegaafdheid denken we in eerste instantie aan moeilijke concepten kunnen begrijpen en aan snel kunnen denken. Maar bij hoogbegaafdheid hoort ook overspoeld raken door prikkels. En je noodgedwongen aanpassen omdat het lijkt alsof je echte ik niet past binnen de sociale normen.Dat hebben de auteurs allen zelf ervaren en vanuit deze ervaringen beschrijven zij – en bepleiten zij – een andere kijk op hoogbegaafdheid. Vanuit dit kader worden een aantal belangwekkende thema’s besproken: intelligentie, gedrag, prikkelverwerking, onderwijs, een andere kijk op onderzoek en tests.Ook komt de stand van zaken vanuit de wetenschap aan bod en noteren zij een staalkaart aan ervaringen van jongere en oudere hoogbegaafden.Aan het slot van elk hoofdstuk geven de auteurs uitgebreide tips en adviezen aan ouders, leerkrachten en kinderen om beter om te leren gaan met hoogbegaafdheid.Het gaat bij hoogbegaafdheid niet om prestaties. Het gaat er zelfs niet om dat je het beste uit hoogbegaafden haalt. De auteurs willen duidelijk maken dat hoogbegaafdheid gaat om je ‘zijn’ dat zich ontwikkelt in de loop van je leven. En met de opgedane inzichten uit dit boek kun je je ‘zijn’ sturen in de richting die jij wilt. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 10 of 23 << page
of 3
>>
Sort by